Dag 3

30 maart 2019

Vandaag dag 3 in Indonesië. Een bezoek aan het nederlands militaire en burgers begraaf plaats. Waar meer dan 4000 mensen begraven liggen. Voor heen werden de graf kruizen van teak hout , maar tegenwoordig zijn deze van beton. iedere dag doen de graf werkers de graf kruizen restaureren. De werkplaats was ook zichtbaar, waarbij de chemische geuren je al snel gegemoet komen. En ook hier geen bescherming! deze begraafplaats wordt onderhouden door de nederlandse staat. Een groot boek is aanwezig met met alle omgekomen nederlanders op alfabetische volgoorde. Gouw kijk ik er in... Gelukkig geen fam Borgerdijn of Blankestijn aanwezig. Hierna na een rit van ruim 2 uur komen we aan bij een thee plantage. Bijzonder om te zien hoe dit geoost en vervoerd wordt. Gedurende de dag van 04:00 tot 11:00 uur werken de mensen hier hard voor ongeveer 7 euro per dag! En ook ik heb mogen ervaren hoe het is om met zakken thee bladeren te lopen , en geloof me het is enorm zwaar! op naar de volgende stop een lokaal dorp. Wauw ! Hier wordt je op de meest harde manier met je neus op de feiten gedrukt! Huizen wat je normaal gesproken ziet van de welbekende unisef reclame waren hier zichtbaar! het dorp had 1 douche gebouw. Overal kleine kinderen die enorm blij zijn met het krijgen van snoep! De 1 nog sneakyer dan de ander snel een snoepje in hun zak stoppen en gouw om een nieuwe vragen. Waarbij plots ineens een meisje van een jaar of 12 ineens naar me toe komt rennen mij aan tikt en roept selfie selfie. Gevolgd door dr hele vriendinnen groep toverd ze gek genoeg een smart phone uit haar zak en maakt een paar selfies. Trots dat dit meisje is loopt ze met een grote smile op haar gezicht weer met haar vriendinnen we

20190330_074431

g.

1. Richard en Annelies:
    30 maart 2019
    Hai Amber, jouw hoofd staat denk ik bol van de indrukken die je te verwerken krijgt. Mooie foto's weer, leuk om je als Hollandse schone tussen de theeplanten te zien staan. Super ! Geniet en doe voorzichtig ! Dikke X 😘
  2. Ben borgerdijn:
    30 maart 2019
    Gaaf hoor echt mooi 🌏 wereld reizigster
  3. Ellen Bongers:
    31 maart 2019
    Mooi, maar ook triest die armoede 😐