Dag 2

29 maart 2019 - Bandung, Indonesië

Yes de zon schijnt ! En het is heet!!!Vandaag heb ik de oude haven van yakarta bezocht. Met nadruk op "oud" wauw! Als of je terug de tijd in gaat! Boten geheel van hout, welke nog net niet uit elkaar vallen. Geweldig om te zien dat dit alles nog volledig functioneerd. Wat betreft alle veiligheids voorschriften hebben ze daar geen weet van hier! Werken op blote voeten, op een paar balken de boot op lopen en het vast leggen van de te vervoeren goederen op de boot zien ze hier de noodzaak ook niet van in. het contrast met nederland is wel enorm groot! Armoede is hier wel enorm zichtbaar! Als je alleen al kijkt naar de woningen ( krotten) van de mensen hier, doet je ineens beseffen hoe blij ik ben met mijn kleine plekje in Den Haag. ook als je hier bedenkt om in een meertje te willen zwemmen, kan je dit beter niet doen! Het riool zit hier op aangesloten. het is wel opvallend hoe lief en vriendelijk de mensen hier zijn. Gisteren besloten met een reis genoot een ommetje bij het hotel te maken. Wat een drukte en chaos met verkeer! De straat oversteken doe je hier dan ook met gevaar voor eigen leven! Maar met dank aan een aantal lieve indo's welke ons begeleid hebben, door autos en scooters tegen te houden konde we veilig de weg oversteken. vandaag zijn we na het bezoek aan de haven door gerezen naar het volgende hotel. De reis leider genaamd Eco heeft gedurende de reis vol gehouden dat het elke keer nog 3 kwartier is.. met als gevolg we van s morgens 7.00 uur tot 18.00 uur onderweg zijn geweest. maar onderweg wel een paar super mooie rijste velden gezien. En tijdens de tussenstop heeeerlijk mogen genieten van Indonesisch eten. Morgen gaan we een bezoek brengen aan de thee plantage en een militaire begraafplaats. Waarbij we hopelijk een korte rit duur voor hebben!

1. Ivette:
    prachtige fotos!!!
  2. Richard en Annelies:
    29 maart 2019
    Wow, ziet er super uit !
    Putih Amber .....vergeet je niet te smeren, je bent anders zo verbrand !

😘😘😘
  3. Tabittha: