De tempel

2 april 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Na een hele lange busreis van ruim 7 uur komen we dan eindelijk aan bij de tempel genaamd borobudur. Bij aankomst krijgen we een Saron/omslag doek om geknoopt. Na een behoorlijk stuk gelopen te hebben door prachtige natuur, komen er plots uit alle hoeken mensen die hun waar willen verkopen: Koelkast magneten, beeldjes etc. Als ik om me heen kijk is er verder nergens een toerist te bekennen. Tja we vallen wel op met onze blanke huid! We lijken wel beroemd heden! Overal komen Indonesche mensen naar je toe voor een foto te maken met mij en hen zelf. Het toerisme is hier niet bekend, je bent op zn moment echt de attractie van de buurt. Na een hoop verkoop opgedring en afwijzingen hiervan komen we dan eindelijk aan bij de tempel. Wauw! Wat een immens groot gebouw!! helemaal vol met buddha beelden. Prachtig om te zien! Het is een raadsel hoelang hier over gebouwd is. na alle trap treden beklommen te hebben komen we hijgend boven aan. Het is zo prachtig om te zien, de gids weet te vertellen dat de boedisten 7 keer het gebouw rond lopen op de top,Dit brengt geluk. Uiteraard heb ik dit heel braaf ook gedaan, want geluk kan ik altijd wel gebruiken hihi.