Bromo #fail

6 april 2019 - Jember, Indonesië

Vandaag om 00:30 de wekker moeten zetten. En om 01:00 uur vertrekken. We brengen een bezoek aan de bromo volkaan, een tempel en gaan de zon's opgang bekijken op het hoogste punt van java. Mijn lichaam denkt er anders over pff wat ben ik moe! Na een rit van 2 uur is het tijd voor de tussenstop ,Waarna we overstappen op een 4x4 jeep. Recht naar boven de bergen op. Na ruim 3 kwatier geklommen te hebben wordt de jeep langs de kant gezet. Brrrr wat is het koud!! 5°c valt dat even tegen! rillen van de kou gouw een bakkie thee drinken. De lokale bevolking is goed ingespeeld op deze kou, want bij hun kun namelijk voor iets meer dan 1 euro een jas huren. Wat ben ik blij hiermee! na 5 minuten lopen, komen we aan op het hoogste punt waar een soort van tribune geplaatst is en een hoop mensen al zitten. En nu is het wachten tot de zon op komt. Naar boven kijken zie ik de sterre hemel vol met sterren! Prachtig dit beloofd wat!!! plots verschijnen er steeds meer en meer wolken... sta je dan met je goede gedrag... alle wolken voor de zon! Geen zons opgang te zien. jammer maar helaas ! Door richting de bromo volkaan, spannend! Ik wil toch wel heel graag de lava zien. De lokale reisleiding gaf aan dat de bromo volkaan momenteel te actief is waardoor er niet gelopen kan worden tot de krater, en deze volkaan geen lava heeft. Conclusie voor jan lul vroeg opgestaan... behoorlijk balen! wel tot onderaan de volkaan geweest en de rook pluimen uit de volkaan kunnen zien.

IMG-20190405-WA0013

1. Kim Blankestijn:
    6 april 2019
    Dat is inderdaad erg jammer...zo vroeg op en dan...niks... komwn vast nog mooie dingen aan
  2. Cindy van der Velden:
    6 april 2019
    Ja dikke pech is dat, maar die sterren zul je ook niet snel vergeten! Enjoy😘🎉🥂
  3. Richard en Annelies:
    6 april 2019
    Hai Amber, dat was inderdaad balen, maar toch ook weer een ervaring rijker ! De foto's zijn wel heel leuk om te te zien ! Gauw vergeten deze tegenvallende dag en genieten van de dagen die nog komen. Hopelijk kan je ook even lekker een beetje uitrusten ! Dikke knuffel van ons 😘
  4. Hennie:
    6 april 2019
    Oww zonde zeg , da’s balen idd en ja je zult wel kapot zijn zoveel indrukken iedere dag !
    Nog veel plezier deze week Amber en zeker schitterende foto’s 👍🏻
  5. Ellen Bongers:
    6 april 2019
    Jammer van de zonsopgang,...maar verder een prachtig uitzicht op de Bromo vulkaan en de omgeving 🤩 Hoogste punt van Java! Mooi hoor!

En nu ben je al in Kalibaru?